hypnoenergi.dk Forum Indeks hypnoenergi.dk
Hypnoenergis forummer
 
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Hypnose og selvhypnose af William J. Ousby

 
Dette forum er låst, du kan ikke skrive nye, svare eller rette indlæg   Dette emne er låst, du kan ikke rette eller besvare indlæg    hypnoenergi.dk Forum Indeks -> Hvor finder jeg materiale om hypnose
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Gæst






IndlægSkrevet: Søn sep 03, 2006 11:44 am    Emne: Hypnose og selvhypnose af William J. Ousby Besvar, med citat

Boganmeldelse af Søren B-F Petersen, september 2006

Hypnose og selvhypnose af William J. Ousby. (169 sider)

Ousbys bog var den første bog jeg læste om hypnose. Dengang troede jeg, at det var noget mystisk og måske også lidt farligt ved hypnose. Derfor var jeg kun i stand til at læse15-20 sider af gangen, så faldt jeg i søvn. Jeg var overbevidst om, at det var det magiske ”hypnose” sprog, som jeg skulle være på vagt overfor og derfor blev træt.

I dag da jeg kiggede bogen igennem, fandt jeg også en anden årsag til at jeg konstant blev træt. Bogen er slet og ret kedelig! Så hvis man har svært ved at falde i søvn om aftenen, kunne man evt. læse et kapitel inden man skulle sove Wink

Hvad handler den så om? De første ca. 70 sider af bogen gennemgår forskellige induktioner, modtagelighedstests og dybdetests, lidt om hvad hypnose kan bruges til og hvem man ikke bør hypnotisere. Lidt om suggestioner og hvilke fysiske kendetegn en klient udviser i hypnose.

Resten af bogen handler om selvhypnose. Hvad man kan bruge selvhypnose til, hvordan man bringer sig selv i hypnose, bl.a. gennem progressiv afslapning hvordan trancen kan fordybes. Hvordan man får forbindelse til det ubevidste og om at fremsætte de rette suggestioner. Hvis man har problemer med at komme i selvhypnose, fortæller Ousby, at ophold i bjergegne eller i en ørken, gør trancetilstanden nemmere opnåelig, så det er bare om at pakke kufferten… Bogen slutter af med, at man ikke skal give op, hvis de ønskede resultater ikke viser sig umiddelbart, samt det betryggende råd om, at man altid vågner op igen af trancen.

Man skal ikke læse bogen for selvhypnosedelen, da vil jeg i stedet for anbefale Roy Hunters: ”Master the power of self-hypnosis”, som man også kan læse en boganmeldelse af på forummet.
Tilbage til toppen
Vis ikke emner ældre end:   
Dette forum er låst, du kan ikke skrive nye, svare eller rette indlæg   Dette emne er låst, du kan ikke rette eller besvare indlæg    hypnoenergi.dk Forum Indeks -> Hvor finder jeg materiale om hypnose Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan skrive nye indlæg i dette forum
Du kan besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group