hypnoenergi.dk Forum Indeks hypnoenergi.dk
Hypnoenergis forummer
 
 FAQFAQ   SøgSøg   Tilmeldte brugereTilmeldte brugere   GrupperGrupper   TilmeldTilmeld 
 ProfilProfil   Login for at vise private beskederLogin for at vise private beskeder   LoginLogin 

Bøger, film, radioudsendelser osv.

 
Dette forum er låst, du kan ikke skrive nye, svare eller rette indlæg   Dette emne er låst, du kan ikke rette eller besvare indlæg    hypnoenergi.dk Forum Indeks -> Hvor finder jeg materiale om hypnose
Vis foregående emne :: Vis næste emne  
Forfatter Besked
Kate Bildsoe
Site Admin


Indmeldt: 30. dec 2005
Indlæg: 1068
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Tors feb 02, 2006 11:10 pm    Emne: Bøger, film, radioudsendelser osv. Besvar, med citat

Hej
Der findes utroligt mange bøger om hypnose. Jeg har kun læst en brøkdel af det, der findes.
Jeg må dog indrømme, at flere af de bøger, jeg har læst, minder meget om hinanden.

Derfor vil jeg også opfordre til, at hvis du kender til noget rigtig godt "indlæringsstof", så fortæl om det, så vi andre også kan få glæde af det, og ikke køber bøger, der beskriver det samme - blot med nogle andre eksempler.

Jeg køber mine bøger på Amazon. Jeg har derfor ikke haft så meget mulighed for at undersøge indholdet, før jeg har fået dem hjem.

Der findes også rigtig mange film. Også her vil jeg opfordre til, at I fortæller, hvad der er værd at købe.

Jeg ved, vi er forskellige og har forskellige interesser, men en lille beskrivelse af, hvad en bog eller en film indeholder, kan være en stor hjælp for andre.

Käte
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Rene Frederiksen



Indmeldt: 05. apr 2006
Indlæg: 1121
Geografisk sted: Aalborg

IndlægSkrevet: Ons apr 05, 2006 9:04 pm    Emne: Besvar, med citat

Hej Käte
Kunne du ikke lægge din bogliste herud.

Til os der er igang med uddannelsen Cool

Mvh

Rene Frederiksen Twisted Evil
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Kate Bildsoe
Site Admin


Indmeldt: 30. dec 2005
Indlæg: 1068
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Ons apr 05, 2006 9:16 pm    Emne: Besvar, med citat

Hej Rene

Rart at se dig på forummet Laughing Laughing

Jeg poster en bogliste Very Happy

KH Käte
_________________
Hypnoenergi med hypnoterapi
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Anette Sohn Hansen



Indmeldt: 31. dec 2005
Indlæg: 125
Geografisk sted: Århus

IndlægSkrevet: Søn maj 07, 2006 8:11 am    Emne: Besvar, med citat

Hej

Jeg er næsten færdig med at læse Jens-Jørgen Gravesens bog, hypnose og hypnoterapi, som Kate har anbefalet. Jeg har haft stor glæde af at læse den, han suplerer teori med en masse eksempler på terapien. Og den er også god til at få ideer til selvhypnose af.

Anette
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email
Marianne Christensen



Indmeldt: 05. apr 2006
Indlæg: 385
Geografisk sted: Vordingborg

IndlægSkrevet: Man aug 14, 2006 11:08 pm    Emne: Besvar, med citat

Det kan godt knibe i en travl hverdag at få tid til at læse, men jeg gør, hvad jeg kan.
For et par år siden, tror jeg, købte jeg nedenstående bog om Milton Eriksons arbejdsmetoder.
Jeg har brugt den en del, glemt den igen, men nu fundet den frem igen for at bruge den lidt som håndbog. Der er et godt stikordsregister i den, og jeg har lavet mange gode understregninger, da jeg var i lag med den sidst.
Efter at have taget hypnoseuddannelsen, forstår jeg den også meget bedre.
Den er skrevet i et let fatteligt sprog, og hans metoder er beskrevet ved hjælp af konkrete ekempler på cases efterfulgt af forklaringer på, hvorfor og hvordan hans metode virker. Jeg kan virkelig anbefale den, fordi den går seriøst i dybden med mange aktuelle problemstillinger.
Hope & Resiliency: Understanding the Psychotherapeutic Strategies of Milton H. Erickson (Hardcover) by Dan, Ph.D. Short, Betty Alice Erickson, Roxanne, Ph.D. Erickson-Klein
Læs mere om den her https://secure.aidcvt.com/chp/ProdDetails.asp?ID=9781904424932&PG=1&Type=BL&PCS=CHP
eller her http://www.anglo-american.co.uk/index.php?page=search_results. Denne boghandel handler jeg mest med, de lægger ikke afgift på ligesom Amazon gør.
Kærligste hilsener
_________________
Marianne Christensen
Vordingborg - Når det er tid til forandring
Tilbage til toppen
Vis brugerens profil Send privat besked Send email Besøg brugerens webside
Vis ikke emner ældre end:   
Dette forum er låst, du kan ikke skrive nye, svare eller rette indlæg   Dette emne er låst, du kan ikke rette eller besvare indlæg    hypnoenergi.dk Forum Indeks -> Hvor finder jeg materiale om hypnose Alle tidspunkter er GMT + 1 (CET/Europa)
Side 1 af 1

 
Gå til:  
Du kan skrive nye indlæg i dette forum
Du kan besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke rette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke stemme på afstemninger i dette forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group